Kenapa Website Perlu Web-Hosting?


Kenapa harga membina website MAHAL? Kenapa website perlukan web-hosting? Anda nak tahu jawapannya? Teruskan membaca artikel ini.

Apa itu web-hosting? 
Seperti fail dan folder dalam komputer anda, ia perlukan tempat penyimpanan data iaitu hard disk. Begitu juga website anda ibarat deretan files yang memerlukan tempat penyimpanan dan dapat disambungkan ke internet secara terus.

Itulah fungsi utama web-hosting, menyimpan setiap webpages yang terkandung dalam website anda dan disambungkan ke internet untuk di akses oleh ramai orang.

Kenapa website perlukan web-hosting?

Setiap website yang dibina perlu membeli hosting dengan web-hosting company. Web-hosting company mempunyai web-server yang boleh menyimpan maklumat di internet.  Ia ibarat menyewa sebuah rumah yang anda perlukan untuk meletakkan segala info yang terkandung dalam website anda. Anda perlu membayar "sewa" bulanan atau tahunan. Tanpa web-hosting, website anda tidak dapat di akses di internet.

Kenapa Harga Web-Hosting MAHAL?

Harga web-hosting bergantung pada kapasiti storage, bandwith (data-transfer) dan macam-macam features lain.

Kami harap penerangan ringkas kami ini tentang web-hosting ini menjawab persoalan anda sebelum anda memilih pakej website yang kami tawarkan. 



Untuk tempahan dan sebarang pertanyaan hubungi kami di :- 
 Whatsapp : 010-795 0473 
PM inbox : BG Design 
Emel : bgdesign.biz@gmail.com

0 comments :

Post a Comment

Cancel Reply